14 Haziran 2013 Cuma

OĞLUŞUMUN DOĞUM GÜNÜ VE AKSİLİKLER

Uzuuuun bir ara verdim yine istemeyerek :-(( Oğluşumun temiz ve oksijeni bol havada büyüsün, denize girebilsin diye annemlerin Balıkesir, Burhaniye'deki yazlıklarına geldik. Geldiğimizde internetimiz yoktu, internet bağlattık, bu seferde oğluşumun doğum günü koşturmacasına takıldım. En nihayet bugün bilgisayar başına oturabildim.
Oğluşum 09.06.2013'de 1 yaşına bastı, 24 Mayıs'ta da ilk dişi çıktı (biraz tembeliz, sadece sıralıyor ve baba, dede ile anneanne diyebiliyoruz.) Teyzemler de yazlığa gelecekti diş buğdayı için, onları bekleyelim istedik, bu sefer doğum günümüz ile çok yaklaştı bizde ikisini bir arada çıkarttık :-))
Bugün oğluşumun doğum günü menüsünden tarif vermek istiyorum fakat benim için o kadar sıkıntılı bir gün oldu ki resim çekemedim :-(
Menümüz,
Kıymalı Patatesli Çarşaf Böreği
Pastırmalı Kadayıf Böreği
Mercimek Köftesi
Peynirli Güneş Çörek
Hindistan Cevizi Süprizli Topkek
Limonlu Parfe
Diş Buğdayı

Bunların yanında pastasını da ben yapmak istedim. Oğluşuma tattırabilmek için evde yapılmış sağlıklı ve temiz olsun istedim. İki tane yapalım düzgün olanını ortaya çıkartır mum üftetiriz oğluma, yetmezse ikinciden de mutfakta dilimleyip servis yaparız diye düşündüm. Daha önce eşim için Limonlu Yaş Pasta yapmıştım onun kek hamurunu kullanmak istedim, çok hafif olmuştu. Fakat bu sefer ilk kekimin yarısı kabardı yarısı sönük kaldı, ikinci kek ise fırından çıkarttığımda çok güzel kabarmıştı ama 15 dk. sonra tepsiden 3 parmak küçüldü :-S  Mecburen gidip pastaneden pasta aldık :-((
Aksilikler bununla da bitmedi, Topkekleri yapmak için muffin kabım burada yoktu, bende yuvarlak tepsiye kek kapsülleri koyup hazırladım, fakat akışkan olan kek hamurları kapsülleri yamultup sürrealist şekiller aldı...
Yetti mi yetmediii.... güzelim parfem, yaptıktan sonra bizim buzluğa sığmadığından teyzemlerin buzdolabının buzluğuna koydum. Buzluktan biraz erken çıkarttık çok yumuşamıştı, birazcık kendine gelsin diye bizim buzluğa koydum fakat buzluğun kapağı kapanmadı ama dengede duruyordu en azından ben öyle sandım. Buzdolabının kapağını açmamla koca borcamın yere düşüp patlaması bir oldu. Misafirler balkonda otururken Allah razı olsun Esracım yarım saatten fazla mutfağı temizlemekle uğraştı...
Kabus gibi bir gündü benim için, herkes çok özenince böyle olur diyor umarım öyledir :-S
Bu hengamede de fotoğraf çekemedim, ama tarifleri kısa zamanda yayınlayacağım.

Hiç yorum yok: