17 Ocak 2014 Cuma

PASTIRMALI KADAYIF BÖREĞİ

Eveeett, nihayet Pastırmalı Kadayıf Böreğinin tarifini yazabiliyorum, ancak resimleri daha sonra ekleyeceğim :-)  Tarif bir midi fırın tepsisi için yada büyük boy borcam tepsi içindir...
300 gr. taze tel kadayıf
2 adet yumurta
1,5 su bardağı süt
1/2 su bardağı kadar sıvı yağ
Dil peyniri (taze kaşar da olabilir ama dil peyniri daha çok yakışıyor)
Pastırma
Biraz tuz
Borcam'ın altını ben tereyağı ile yağlıyorum siz margarin de kullanabilirsiniz.. Tel kadayıfın yarısını borcam'ın altına yayıp elimle biraz bastırıp düzeltiyorum, üzerine dil peyniri dilimlerini aralık bırakmadan diziyorum. Peynirlerin üzerine de pastırma dilimlerini dizip üzerini kalan kadayıf ile kapatıyorum. Üzerini yine elimle bastırarak düzeltiyorum. Diğer tarafta yumurtaları çırpıp içine süt, sıvı yağ ve tuzu ilave edip güzelce karıştırıyorum. Kepçe yardımıyla (tatlı şerbeti döker gibi) her tarafına sütlü karışımı dağıtıyorum. Bu kısmı çok önemli sütlü karışımla ıslanmayan yerler hem fazla kıtır hemde lezzetsiz oluyor. Isıtılmışfırında üzeri kızarana kadar pişiriyorum. Üzeri kıtır kıtır altı daha yumuşak bir börek oluyor, yalnız servisten hemen önce fırından çıkartacak gibi hazırlamalısınız, çünkü soğuyunca donan peynir böreğin tüm güzelliğini alıp götürüyor  :-((  tabii kalanları ertesi gün kendiniz için ısıtarak tüketebilirsiniz.. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: