10 Temmuz 2014 Perşembe

MELOŞ TEYZEMİN MEYVELİ KEKİ

İstanbul'daki evimizde tam 30 yıl oturduk. Dile kolay bir ömür... Bu süre zarfında bizden iyiliğini eksik etmeyen komşularımız oldu, az ama çok sağlam dostluklar ve onlarla birlikte geçen çok güzel günler yaşadık. Bu komşularımızdan biri de karşı dairemizde yaşayan Meliha Hanım Teyzeydi. Güre'de akrabasının evi varmış oraya gelmişler, bizi de unutmamış aradı, müsaitseniz gelmek istiyoruz diye, çok sevindik. Sevinecek ne var demeyin kendisi 82-83 yaşlarında ve sağlık sorunlarına rağmen onca yolu bizi görmek için geldi... Annemin bir pandispanya kek tarifi vardır bu sefer değişik birşey yapalım istedik, annemin arkadaşı Meloş Teyzem'in bize yaptığı kekin tarifini aldım, çok hafif tam yaz keki oldu.
3 yumurta
1 syu bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
3-4 adet taze kayısı
Tüm malzeme çırpma teli ile çırpılacak, püf noktası boza kıvamında olacak katı olursa su ilavesi ile açabilirsiniz. 25 cm. yuvarlak borcamı yağlayarak hamuru döktüm. Meloş teyzem üzerine dilimlenmiş kayısı dizmişti, benim vaktim az olduğundan küp doğradığım kayısıların bir kısmını öylece üzerine serpiştirdim, tabi ki içine gömüldüler. Kalan kayısıları da una bulayarak üzerine serptim, onlar daha üstte kaldılar hoş oldu. Hem şekeri az olduğundan çok hafif, hem de içindeki kayısılar sayesinde tam yaz tadında oldu. Meloş teyzem bu keki doğaçlama yapıyor, evde ne varsa bazen kuru incir, bazen şeftali, bazen kayısı + tarçın... farklı versiyonlarını denemenizi tavsiye ederim... Fotoğraf için kusura bakmayın ancak bu kadarını yakalayabildim :-)) tekrar yaptığımda inşallah fotoğrafı da değiştiririm...

Hiç yorum yok: