17 Temmuz 2014 Perşembe

ÇITIR BÖREK

Bu tarifi de televizyonda bir yemek programından almıştım. Yapımı çok kolay, acil gelen misafire bile kolayca yapılıp çıkarılabilir, misafir ol gel banaaa, börekler açarım sanaaaaa  :-)))
Hamuru için,
2 çay bardağı süt
2 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı su
2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Açmak için biraz nişasta
İçi için,
500 gr. kıyma
1 adet patates
1 adet soğan
1 adet domates
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1/2  su bardağı ceviz içi (iri kıyılmış)
Bir miktar kıyılmış maydanoz
Tuz, karabiber ve yenibahar

Hamur için nişasta hariç tüm malzemeyi yoğurdum, kıvamı biraz yumuşak fakat ele yapışmayacak. Diğer yandan soğanı küçük küp şeklinde doğrayıp biraz sıvı yağda çevirdim. İçine kıymayı ekledim. Kıyma suyunu salınca rendelediğim patatesi ilave ettim. Kıyma suyunu çekince ceviz içini ekledim. Cevizlerde biraz kavrulunca küçük küp doğradığım domatesi ekledim. Domates suyunu çekip tüm malzeme pişince kıyılmış maydanoz ve baharatlarını ilave edip altını kapattım. Yenibahar çok hoş bir koku ve lezzet veriyor ben bol kullandım ama siz damak tadınıza az da olsa mutlaka ekleyin. Sıra geldi hamuru açmaya, tek tek açıp gül böreği gibi sarıyordu televizyonda bende öyle yaptım. Servisi de kolay oldu böylece... Hamurdan cevizden biraz büyük toplar koparıp nişasta ile pasta tabağı büyüklüğünde açtım. Hamur ne kadar ince olursa o kadar çıtır çıtır oluyor.  İçine bir sıra kıymalı harçtan koyup, bir kenarından kıvırıp rulo yaptım. Ruloyu da kendi etrafında sarıp gül böreği şekli verdim. Bu böreğin bir özelliği de hiç yumurta kullanılmaması. Üzerine sadece zeytinyağı sürüp ısıtılmış fırında pişirdim. Resim sizi yanıltmasın çok lezzetli oluyor. Diğeri de annemin meşhur Patlıcanlı Böreği  :-))

Hiç yorum yok: