18 Haziran 2014 Çarşamba

FINDIKLI ACIBADEM KURABİYESİ

Ben Acıbadem kurabiyesini çok severim, oğluşum da benim gibi çok severek yiyor. 1,5 sene önce Nermin ablamda yemiş ve fındıkla yapıldığına inanamamıştım, oğluşumun doğum gününde yaptım, yiyenler de inanamadılar. Fındıkla yapıldığına bakmayın, inanılmaz kolay ve bir o kadar az malzeme ile yapılabilen muhteşem bir lezzet...
500 gr. çiğ fındık
1 su bardağı pudra şekeri (pudra şekeri olmasında özellikle fayda var, sıvı miktarı az olduğundan toz şekerin erimesi zor olabilir)
3 adet yumurta

Hepi topu bu kadarcık malzemesi var. Fındıkları mutfak robotunda mümkün olduğunca ince çekiyorum. Fındık tozu ile de yapılabilir sanırım ama evde çektiğinizde fındıklar biraz diş diş kalıyor ve yerken ağıza gelmesi hoş oluyor bence... Çekilmiş fındıkların üzerine pudra şekerini ve 3 yumurtayı ilave edip mikserle çırpıyorum. Sıkıntı şu ki mikserinizin güçlü olması gerekiyor çünkü çok yapışkan bir bulamaç elde ediyorsunuz. Tüm malzeme karıştıktan sonra ellerimi hafifçe ıslatarak (bu önemli fazla ıslatırsanız yuvarlamaya çalıştığınız toplar sulanmış oluyor ve yayılıyor) ceviz büyüklüğünde toplar yapıp fırın tepsisine diziyorum. Üzerine bir şey sürmenize gerek yok, doğru fırına... Kurabiye ısısından biraz düşük bir ısıda üzerleri hafifçe pembeleşene kadar pişiriyorum. İçleri hafif ıslak oluyor tam benim sevdiğim gibi  :-))

Hiç yorum yok: