18 Haziran 2014 Çarşamba

MAHLEPLİ KIYIR KURABİYE

Annemin çok yakın bir tarifi vardı, Facebook'da üye olduğum Damak Tadı grubunda paylaşılınca aklıma yattı. Annem hamuru 1 cm kalınlıkta açıp karelere bölerdi, kimisinin içine yarım zeytin koyup iki kenarını ortada birleştirir, kimisinin üzerine rendelenmiş eski kaşar peyniri ve toz kırmızı biber serper, kiminin üzerine de sadece çörek otu serper fırında pişirirdi. Bayılırdım, çerez gibi gidip gelip yerdim. Bu tarif de aynı şekillerde yapılabilir ama benim acelem olduğundan kolaya kaçtım, yuvarlayıp koyuverdim tepsiye :-))
Malzemeleri,
1/2 paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin (125 gr.)
1 ay bardağı sıvı yağ (Ajda bardağı değil, eski klasik ince belli bardakla ölçülecek)
1 yumurta (akı hamura ilave edilecek, sarısı üzerine sürülecek)
1 tatlı kaşığı tuz,
1 tatlı kaşığı mahlep (ben mahlebi çok sevdiğimden 2-2,5 tatlı kaşığı kadar koydum)
3 çay kaşığı pudra şekeri (toz şekerde olur)
1 paket kabartma tozu
3 çorba kaşığı üzüm sirkesi (hiç yüzünüzü buruşturmayın sirkenin tadı ve kokusu kalmıyor)
3 su bardağı un

Unu yoğurma kabına alıp tuzu, şekeri, mahlebi ve kabartma tozunu ekleyip bir kaşıkla karıştırıyorum. Unun ortasını havuz gibi açıp margarin, sıvı yağ, sirke ve yumurta akını ilave edip elimle una yedirerek hamur haline getiriyorum. İyice yoğurduktan sonra pişirme kağıdı serili tepsiye ceviz büyüklüğünde toplar yapıp diziyorum. Üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp çörek otu serpiyorum. Babam çörek otunu pek sevmez, bu sebeple ben birazına da susam serptim, ama çörek otu daha çok yakışıyor. 190 C'de ısıtılmış fırında renkleri koyulaşana kadar pişirin. Ben ilk yaptığımda küçük simit şekli verip susam serpip pişirmiştim, o zaman daha dikkatli olmalı küçük parçalar daha çabuk pişiyor.

Hiç yorum yok: