17 Haziran 2014 Salı

AFYON KAYMAĞI

Oğluşumun 2. doğum gününde yaptığım bu tatlı için herkesin ortak fikri çok hafif olmasıydı. Aslında yapımı çok kolay, fakat sunumu el oyalayıcı. Ancak o kadar hafif ki inanın uğraşlarınıza değecek...
1 litre süt (1 çay bardağı kadarı krem şanti için ayrılacak)
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
50 gr. margarin
2-3 adet damla sakızı aromalı çiklet
2 su bardağı Hindistan cevizi rendesi
1 poşet krem şanti (1 paketten 2 poşet çıkıyor)
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
İstenirse 1 tatlı kaşığı tarçın (bence isteyin çok yakışıyor :-)))
1 litreden 1 çay bardağı eksik süt ile un ve şekeri orta ateşte muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyorum. İndireceğime yakın damla sakızı aromalı çikletleri atıp 1-2 karıştırıp ocaktan alıyorum. İçine margarini ilave edip bir kaç dk. karıştırarak ılıtıyorum. Sonra mikserle iyice çırpıyorum. Damla sakızlı muhallebi yapar gibi... Bir tepsiye strech film kaplayıp üzerine bol miktarda hindistan cevizi rendesi döküyorum. Bu çok önemli, tepsiden çıkartırken çok faydalı oluyor. Hindistan cevizlerinin üzerine muhallebiyi eşit kalınlıkta yayıyorum. Kalınlığı 1/2 cm'i geçmemeli. Bu şekilde önce dışarıda ılınmasını sağlayıp sonra buzdolabına koyup 30 dk. soğutuyorum. Diğer tarafta ayırdığımız 1 çay bardağı süt ile 1 poşet krem şantiyi hazırlıyorum. Soğumuş olan muhallebinin üzerine eşit kalınlıkta yayıyorum. Üzerine kıyılmış cevizleri eşit oranda dağıtıp, bir miktarda tarçın serpiyorum. Krem şantinin kurumaması için üzerini strech film ile kapatıp tekrar buzdolabına alıyorum. 2-3 saat sonra buzdolabından çıkarıp bir kenarından bir tur rulo yapıp kesiyor o ruloyu da 2'şer parmak kalınlığında dilimliyorum. Yine hindistan cevizi serpilmiş bir servis tabağına dik olarak koyuyorum. Tüm tepsi bitene kadar aynı şekilde devam ediyorum.

Hiç yorum yok: