23 Mart 2014 Pazar

YALANCI PAÇA YADA DAMAT PAÇASI

Bizim evde ciğer, yürek ve beyin hariç sakatat hiç pişmez. Ben, sol elimdeki iki kemiği kırdığımda annem iyi gelir diye Paça pişirmişti, ağzıma süremedim içim kaldırmadı. Fakat paçasız pişirilen bu tarifi çok severek tüketiyoruz. Tavukla yapıdığından Yalancı Paça diyorum, bazı kitaplarda ise Damat Paçası olarak geçiyormuş. Siz istediğiniz ismi seçin...
Damat Paçası 

3 su bardağı tavuk suyu
2 tepeleme çorba kaşığı un
2-3 çorba kaşığı yoğurt
2 diş sarımsak
1 çorba kaşığı sirke
1/2 haşlanmış tavuk göğsü
Tereyağı
Tuz, kırmızı pul biber

Tavuk suyunu kaynatıyorum, diğer tarafta bir kasede unla yoğurdu boza kıvamında olacak şekilde güzelce eziyorum. Yoğurdun kesilmemesi için kaynayan tavuk suyundan bir kepçe ile alıp unlu karışımımızın ılınmasını sağlıyorum. Sonra unlu karışımı yavaş yavaş karıştırarak kaynayan tavuk suyuna ilave ediyorum. Biraz kaynatıyorum. Kıvamı boza gibi olacak, bunu sağlamak için biraz daha un ilave edilebilir. Kaynatılıp unun çiğ kokusu kaybolunca içine tuzu, sarımsak ve sirkesini ilave edip bir taşım daha kaynatıp ocağın altını kapatıyorum. Servis yapacağım borcama alıp üzerine irice bölünmüş tavuk parçalarını koyuyorum. Tereyağını eritip pul biberle kızdırıp, paçanın üzerine gezdirip servis yapıyorum.

** Uzun zaman önce verdiğim tarife ait resmi ancak ekleyebildim, gecikme için özür dilerim :-))

Hiç yorum yok: