18 Mart 2014 Salı

PIRTIK BÖREĞİ :-))

Adını çok seviyorum bu böreğin, üstelik yapılışı da çok kolay... Eve aldığınız yufkaları kullanmaya vakit bulamadıysanız bir kaç gün sonra nemlenip birbirine yapışmaya başlıyor. Bu durumdaki yufkalardan tepsi böreği yada gözleme yapmak mümkün olmuyor. E bu yufkaları atmaya da kıyamıyorum, sonuç pırtık böreği :-))
benim 5 yufkam vardı
2 adet yumurta
1,5-2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
1/2 kalıp beyaz peynir
Biraz maydanoz
Biraz dereotu
İsteğe bağlı olarak kırmızı pul biber



Yufkaları parça pinçik (kime siniriniz varsa onu düşünün, iyi geliyor :-) ) ettikten sonra bir kenarda yumurtaları çırpıyorum. İçine beyaz peyniri ufalayıp, pul biber, ince kıyılmış maydanoz ve dereotunu ilave ediyorum. İyice karıştırdıktan sonra 1,5 su bardağı süt ve sıvı yağ ekleyip iyice karıştırıyorum. İsterseniz bu noktada içine kaşar peyniri rendesi de ilave edebilirsiniz. Bu karışımı yufkaların üzerine döküp iyice karıştırıyorum. Öyle ki bütün yufkaların sütlü karışıma bulanması gerek. Ağzını kapatıp oda sıcaklığında 15- 20 dk. bekletmenizi tavsiye ediyorum, böylece yufkaların sütü ne kadar çektiğini görebilirsiniz. Yufkalı karışımı yağlamış olduğunuz borcam'a yayıyorum. Bu aşamada sütün biraz görünmesi gerekiyor, eğer yufkalar sütün tamamını çekmiş ise üzerine biraz daha süt ilave ediyorum. Ortadaki resimde görüldüğü üzere süt az geldi, 1 çay bardağı daha ilave edebilirmişim. Ben bu sefer üzerine kaşar peyniri rendesi serptim, fakat görünümü güzel olmasına rağmen soğuyunca sertleşti... Bu sebeple üzerine sadece çörekotu serpip fırına vermekte fayda var. Tüm bu olumsuzluklara rağmen su böreği kıvamında lezzetli bir börek oldu...

Hiç yorum yok: