16 Şubat 2014 Pazar

YOĞURTLU KÖFTELİ KEBAP

Annemin nefis tariflerinden biridir bu Yoğurtlu Köfteli Kebap.. Kimisi minimalist oluyor,diyor ki "içine tuz ve karabiberden başka birşey konmaz" ben söz konusu olunca durum tam tersine dönüyor :-)) İllaki içine işeyler karıştıracağım....  Bu köfte de benim ellerime düşünce aşağıdaki hali aldı,
500 gr. kıyma
1 orta boy kuru soğan
1 tatlı kaşığı kimyon
1 iri diş sarımsak
Tuz ve karabiber
1 bayat ramazan pidesi (yada tırnaklı pide bazı fırınlarda yapılıyor, hiç olmadı bir kebapçıdan alabilirsiniz)
1 büyük kase yoğurt
2 diş sarımsak
2 çorba kaşığı domates salçası
2 çorba kaşığı tereyağı
Biraz sıvıyağ
Soğanı rendeliyorum. Kıymanın içine soğanı ilave edip, kimyon, dövülmüş 1 iri diş sarımsak, tuz ve karabiber ilave edip yoğuruyorum. Vaktiniz varsa yoğurduktan sonra buzdolabında birsüre bekletin daha lezzetli oluyor. Bu arada pideleri küp küp doğruyorum. Eğer pideleriniz bayatsa biraz tereyağı ile hafifçe kızartabilirsiniz, taze ise kızartmanıza gerek yok (isterseniz yine de kızartabilirsiniz tabii, sizi kimse engelleyemez :-)) Kalan 2 diş sarımsağı ezip yoğurtla karıştırıyorum. Kıymayı dolaptan alıp küçük köfteler yuvarlayıp, birbirlerine yapışmamaları için biraz un serpiyorum. Kızdırılmış sıvı yağda köfteleri kızartmaya başlarken diğer yanda bir tavada tereyağını eritiyorum. Salçayı ilave edip kokusu çıkana kadar kavuruyorum, üzerine biraz su ilave edip sos kıvamına getirip biraz pişiriyorum. Şimdi sırada tabaklarımıza servis yapmak var... Sırasıyla önce pideleri tabaklara diziyorum, üzerine sarımsaklı yoğurt yayıp köfteleri pay ediyorum. En son üzerine salçalı sosu gezdiriyorum. Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: