13 Nisan 2016 Çarşamba

MANTARLI OMLET

İlk gördüğümde bana çok ilginç gelmişti, burada mantar pazarda kilo ile satılıyor. İstanbul'da pazarda hiç rastlamamıştım. Alışmışız marketlerden paket içinde almaya uzun süre pazardan almaya cesaret edemedim. Özellikle ilkbahar ve sonbaharda sarıkız (yada buradaki adıyla çintar, yada kayın mantarı) ve istiridye mantarı ile birlikte bütün kış kültür mantarı pazarda mevcuttu. Bende mantarın her şeklini çok seven biri olarak bayram ediyorum tabi.. Babamı da alıştırdım, mantar alınca hemen sote mi yapacaksın diye soruyor. Mantar Sote tarifimiz de burada...  Bugünkü tarifim Mantarlı Omlet...


Büyüklüğüne göre 4-5 adet mantar
1-2 adet yeşil biber
1 küçük boy kırmızı kapya biber (salçalık)
4-5 dal maydanoz
4-5 dal dereotu
2 yumurta
Ben zeytinyağı ile yapıyorum ama isterseniz tereyağı-zeytinyağı karışımı ile de yapabilirsiniz.
Tabiki tuz ve karabiber

Öncelikle mantarları temizliyoruz. Daha önce anlattığım gibi benim için hassas konudur, içinde çok su çekmeye meyillidir mantar, bu sebeple üstten incecik bir katmanı bıçak yardımıyla soyup varsa üzerinde kalan toprakları elimle temizliyorum. Yeterli olursa lütfen suya değdirmeyin, yeterli olmazsa yada içinize sinmezse en çabuk şekilde suya tutup yıkayıp hemen kurulayın. İçine ne kadar çok su çekerse o kadar lezzetsiz olur.
Mantarları doğrayıp ısıttığınız yağa alın, suyunu salıp tekrar çekmesini bekledikten sonra önce biberleri ilave edin. Onlar da biraz kavrulunca üzerine içine maydanoz ve dereotunu doğramış olduğunuz çırpılmış yumurtalarınızı döküp kapağını kapatın. Böylece üstü de hafifçe pişecek. Altının kızardığından emin olduktan sonra omletinizi ters çevirin. Böylece pişen üst kısmı da ateşle buluşup birazcık kızarsın. Sonra istediğiniz öğünde afiyetle tadını çıkarın...

Hiç yorum yok: