22 Nisan 2016 Cuma

İSLİM KEBABI NAM-I DİĞER HANIM SAKLANDI

Biz kendisini Hanım Saklandı olarak bilirdik, sonradan öğrendik ki adı İslim Kebabıymış... Valla adı ne olursa olsun tadı nefis, görüntüsü süper, evdeki malzemeye de uyum sağlar üstelik çok da güzel misafir ağırlar...
Bizim misafir yemeklerimizdendir kendisi, lakin annem yaz patlıcanlarını görünce dayanamaz bize de yapar. İçine kemiksiz iri parça et veya köfte koyanlar olsa da bizde illaki tas kebabı ile yapılır.

4-5 adet yaz patlıcanı şöyle ince uzun olanlardan
250 gr. kuşbaşı tercihen kuzu eti (sevmeyenler, dana eti ile yapacaksa tas kebabını düdüklü tencerede yapmalarını şiddetle tavsiye ederim.)
1 irice kuru soğan
3-4 adet yeşil biber
3 adet domates (güzel domates bulamazsanız domates sayısını azaltıp salça ilave edebilirsiniz)
Kekik, Tuz, Karabiber
Üzerini süslemek için;
Gerektiği kadar yeşil biber
1 domates
Kızartmak için sıvı yağ
1 tatlı kaşığı salça

Tas Kebabını genelde bir gün önceden hazırlıyorum. Soğanı yemeklik doğrayıp az yağda, az tuz ilavesiyle pembeleştiriyorum. Üzerine etleri alıp biraz kavuruyorum. Ardından doğranmış yeşil biberi ilave edip yumuşamalarını bekliyorum. Salça koyacaksanız tam sırasıdır çünkü domateslerden önce biraz salçanın kokusu çıkmalı, yok domateslerim gayet güzel derseniz hemen küp doğranmış domateslerinizi ilave edebilirsiniz. Güzelce kavurduktan sonra biraz su ilave edip tencerenin de kapağını kapatıp pişmeye bırakabilirsiniz. (Düdüklü tencere özellikle et yemeklerinde size çok zaman kazandıracaktır.) Ocaktan almaya yakın tuz ve karabiberini serpiyorum. Pişip altını kapatır kapatmaz da üzerine kekik serpiyorum. Düdüklü tencerede yapacaksanız tuz ve karabiberini baştan koyabilirsiniz.

Şayet Tas Kebabınız önceden hazır değilse soğuyana kadar patlıcanları hazırlayabilirsiniz. Patlıcanlarımı alacalı soyuyorum. Sonra yarım cm. kalınlığında uzunlamasına kesiyorum. Tuzlayıp kayık tabakta bekletiyorum. Yaklaşık 15 dk. sonra üzerine su ilave edip bir 15 dk. daha bekletiyorum. Sürenin sonunda sudan çıkarıp birazda elimle zarar vermeden sıkıyorum. Kağıt havlu ile kurulayıp tavada kızdırmış olduğum sıvı yağda önlü arkalı kızartıyorum. Yine kağıt havlu üzerine alıp fazla yağını süzdürmüş oluyorum. Patlıcanlarım kızardıktan sonra 2 dilimi alıp artı şeklide bir tabağa koyuyorum. Ortasına ılınmış tas kebabımızdan koyup önce alttaki dilimin iki kenarını ortaya topluyorum, sonra diğer dilimin iki kenarını ortada topluyorum. Üzerine 1 dilim domates ve 1 parça biber koyup kürdan yardımıyla hepsini sabitliyorum. Tüm hanımlar saklandıktan sonra hepsini bir cam tepsiye aktarıyorum. Tas Kebabının Suyundan cam tepsiye biraz alıp üzerine çok az yağ ve 1 su bardağı kadar su ilave ediyorum.
190-200 derecede ısıtılmış fırında üzerindeki domates ve biberler kızarana kadar pişiriyorum. Yok beni fırınla uğraştırma derseniz patlıcanları metal bir tepsiye alıp üzerine bir kapak kapatın ve koyun ocağa, yine domates ve biberler pişene kadar bekleyip altını kapatın. Burada önemli nokta suyu, fırında yapacaksanız sık sık kontrol edip yanmaması için gerektiğinde su ilave edin.

Yanına nefis bir patates püresi ve pilav ile misafir sofranızın ana yemeği hazır...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: