4 Nisan 2016 Pazartesi

ÇILGIN KARNIBAHAR

Açıkçası bu ismi ben koydum :-)) Tarifi okuduğunuzda bana, yapıp da yediğinizde ise karnabahara uygun bir isim olduğunu onaylayacaksınız.
Bu tarif yabancı sitelerden okuduğum tariflerin bir karışımı, tabi ki yine içinde kendime has ilaveler mevcut (tarife kendimce ilaveler yapmazsam çatlarım).
Ben peyniri çok severim, hatta aşırı severim, genelde insanlar tv karşısında çerez veya meyve yer ben peynir yerim, o derece yani... Bu sebeple bu tarif çok hoşuma gitti, hatta yaparken de epey eğlendim.. onu da koysam mı? bu da yakışır mı? diye düşünüp durdum hatta abartmamak için kendimi zor frenledim.

Efendim gelelim tarifimize;
1 küçük boy karnabahar
150 gr. cheddarlı burger peyniri (açıkçası üniversite yıllarımda evden özellikle kahvaltı yapmadan çıkar okul kantininde hamburger ekmeğine burger peynirli tost yerdim. O yıllardaki [kastım 24 sene evveli(!)] peynirin tadını ülker içim burger peynirinde buldum)
100 gr. kadar krema
100 gr. kadar labne peyniri (evde vardı fazla peynir göz çıkarmaz diye koydum içine, yani olmasa da olur)
100 gr. kadar taze kaşar peyniri
1 diş sarımsak
Çok az tuz, karabiber ve bence olmazsa olmazı muskat rendesi


Öncelikle Karnabahar mümkün olduğunca küçük çiçeklerine ayrılır. Ben buharda haşladım, imkanınız yoksa suda da haşlayabilirsiniz. Birazcık diri kalması iyi olur, fırında da pişecek çünkü. Karnabahar hafif ılınırken kremayı küçük bir tencereye aldım, ılınırken içine tüm peynirleri ekleyip karıştırarak pürüzsüz bir sos elde ettim. En son içine rendelenmişsarımsak, tuz (peynirlerin tuzunu göz önüne alarak tabii), çok az karabiber ve muskat rendesi ilave ettim. Muskat rendesi girince beşamel havası geldi peynirli sosuma, sonra karnabaharlarla iyice karıştırıp önceden hafif yağlamış olduğum fırın kabına aldım. Ben dediğim gibi, abartıp üzerine bir de kaşar peyniri rendesi koydum. Isıtılmış yaklaşık 180 C fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.

Benim karnabaharım 1 küçüğün 1/3'ü kadardı, 1 karnabahardan yapsam daha iyi olacakmış ama benden başkası yemeyeceği için az yapmak zorunda kaldım. Bu sebeple sosum fazla geldi, ama olsun yine de çok güzeldi, afiyetle yedim, pişman değilim...