22 Eylül 2015 Salı

TARHANA VE KESME MAKARNA SAKLAMANIN PÜF NOKTALARI

Geçen sene bir arkadaşıma vermiş olduğum tarhana rafta unutulmuş ve sonuç olarak böceklenmiştir. Sorun şu ki evlerimizde yaptığımızda hiçbir koruyucu olmadığından özelllikle havası nemli olan bölgelerde ve yine nemli yerlerde tutulan tarhanalarda böceklenme olabiliyor. Bu konuda biraz araştırma yaptım ve hatta gıda mühendisi bir arkadaşımla da konuştum ve benzer sorunların büyük gıda firmalarında da yaşanabildiğini öğrendim. Malesef yapım aşamasında alınabilecek bir önlem (koruyucu madde eklemeyeceğimiz için) yok.
Ancak alabileceğimiz birkaç önlemi paylaşmak istiyorum.
***İlk olarak tarhana ve kesme makarna gibi unlu mamuller nemsiz ve kuru bir ortamda saklanmalı. Ancak bu mümkün değilse kaya tuzu ve pirincin nem alma özelliklerini kullanabiliriz. Ben bu noktada tülden ufak keseler içine bir miktar tuz ve pirinç karışımı koyarak tarhana ve kesme makarna torbalarının içine ekleyeceğim.
***Bir diğer önlem ise estetiği boş verip pet su ve meşrubat şişelerini yıkayıp iyice kurumasını bekledikten sonra tarhana ve kesme makarnalarımızı bunların içinde ve ağzı sıkı sıkıya kapalı olarak bekletebiliyoruz. (Henüz denemedim ama 2 farklı kaynaktan bu bilgiyi aldım)
***Son olarak da tarhana torbanızın içine 1-2 adet defne yaprağı koyabilir, hatta tarhana torbasının yakınına sarmısak koyarak önlem alabilirsiniz. (Bu bilgi gıda mühendisi arkadaşımdan alınmıştır)

Diyelim ki bir şekilde tarhana veya kesme makarnanız böceklendi, fazla çoğalmadan fark ettiyseniz o zaman hala kurtarma şansınız var demektir. Hemen malzemenizi büyücek bir tepsiye yayıp üzerini örtmeden güneşe koyunuz. Ara sıra karıştırıp havalandırarak birkaç gün içinde böceklerden kurtulabilirsiniz.

Hiç yorum yok: