9 Ağustos 2014 Cumartesi

TAVUKLU ŞEHRİYELİ SALATA

Yaz aylarında beni bıraksanız hayatımı salata ile devam ettiririm. Şöyle bol malzemeli, bazen sebzeli, bazen etli bazen de peynirli çeşit çeşit salata ve üzerilerine bazen hardallı, bazen mayonezli değişik değişik soslar.... nefis... Yaz aylarında atıştırmak için buzdolabında salata bulundurmaya gayret ediyorum, Ramazan ayı dışında tabii  :-)))  En sık Yoğurtlu Buğday Salatası, Makarna Salatası ve Tabule'nin Ben Versiyonunu yapıyorum. Buzdolabında birkaç gün duruyorlar. Oğluşumun doğum gününde ise nasıl bir salata yapacağıma karar veremedim. Tavuk göğüs haşladım, aklımda Tavuklu Kereviz Salatası vardı, tabii mevsimi hesaba katmamışım :-S Sonra Mercimekli Kuskus Salatası yapalım diye düşüdüm eeee haşladığım tavuk ne olacaktı, hepsini karıştırıp bu salatayı ortaya çıkardım. Bu arada resmin kusuruna bakmayın o gün telaştan hiç fotograf çekemedim, ertesi güne de bu kadar kalmıştı  :-(
1 adet haşlanmış tavuk göğüs eti
1 su bardağı haşlanmış mercimek
1 su bardağı arpa şehriye
1 büyük boy kırmızı kapya biber
4-5 dal taze soğan
1/2 demet dereotu
4-5 adet kornişon turşu
Tuz, istenirse toz kırmızı biber
Zeytinyağı
1 limon suyu ve sirke
Arpa şehriyeleri tencerede yağsız olarak biraz kavurduktan sonra tavuk suyu ile biraz diri kalacak şekilde haşladım. Böylece hem kavrulmuş olmanın hem de tavuk suyunun lezzetini aldı. Haşlanmış mercimeği ve şehriyeleri büyücek bir kaseye aldım. Üzerine tavukları didikledim ama biliyorsunuz bazı parçaları lif yapısından dolayı uzun oluyor onları da keserek biraz ufalttım. Küçük küp doğradığım kapya biberi, ince kıydığım taze soğan ve dereotunu ilave ettim. Son olarak yine küçük küp şeklinde doğradığım kornişon turşuları ekledim. Bir bardakta veya şimdilerde pek çok evde olan yağlık veya sosluk olarak geçen plastik kapta arzunuza göre zeytinyağı biraz limon suyu ve biraz sirkeyi (ben ikisini birlikte kullanmayı çok seviyorum siz birinden birini tercih edebilirsiniz) tuzunu ve biberini ilave edip iyice karıştırıp salatamıza döküyorum. Güzelce karıştırıp servis tabağına alıyorum.

Hiç yorum yok: